Kjøpsvilkår for Naturahud
Sist oppdatert: 27.11.2024
1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og Naturahud AS består av disse salgsbetingelsene, informasjon gitt i bestillingsløsningen, og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell konflikt mellom vilkårene, gjelder særskilt avtalte vilkår, så lenge de ikke strider med ufravikelige lover.
2. Partene
-
Selger:
-
Naturahud AS
-
Org.nr: 934 305 914
-
E-post: support@naturahud.no
-
-
Kjøper: Den som foretar en bestilling på Naturahud.no, betegnes som kjøper.
3. Priser og betaling
Alle priser på Naturahud.no er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) der det er aktuelt.
Ved bestilling vil totalkostnaden, inkludert eventuelle fraktkostnader og gebyrer, fremgå før betaling. Naturahud AS tar forbehold om prisfeil og lagerbeholdning.
Betaling kan gjøres via:
-
Kortbetaling (Visa/MasterCard)
-
Vipps
-
Andre betalingsmetoder som oppgis på nettsiden
Ved bruk av kredittkort eller debetkort kan Naturahud AS reservere beløpet på kjøpers konto ved bestilling. Kortet vil bli belastet samme dag som varen sendes.
4. Levering
Naturahud AS leverer varer kun til adresser i Norge. Leveringstiden er normalt 2-7 virkedager, avhengig av valgt leveringsmetode og lagerstatus.
Leveringskostnader oppgis ved bestilling. Ved forsinkelser vil kjøper bli informert så snart som mulig. Risikoen for varen går over på kjøper når varen er overtatt av kjøper eller dennes representant.
5. Angrerett
Som forbruker har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager i henhold til angrerettloven. Angrefristen gjelder fra den dagen du mottar varen.
For å benytte angreretten:
-
Kontakt oss på support@naturahud.no og oppgi ordrenummer.
-
Fyll ut angrerettskjemaet som fulgte med ordrebekreftelsen eller kan lastes ned fra nettsiden.
-
Returner varen i originalemballasje, og sørg for at den er ubrukt og i salgbar stand.
Kjøper dekker selv kostnadene for retur, med mindre varen er defekt eller feil levert.
6. Reklamasjon
Hvis varen har feil eller mangler, har du rett til å reklamere innen 2 år etter kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hvis produktet er ment å vare vesentlig lenger, kan reklamasjonsfristen være opptil 5 år.
Ved reklamasjon:
-
Send en e-post til support@naturahud.no med en beskrivelse av mangelen, samt bilder av produktet hvis mulig.
-
Naturahud AS vil vurdere saken og tilby retting, omlevering, prisavslag, eller tilbakebetaling, avhengig av situasjonen
7. Personvern
Naturahud AS behandler personopplysninger i samsvar med GDPR og norsk personvernlovgivning. Opplysningene brukes kun for å fullføre bestillinger og yte kundeservice. Personopplysningene deles ikke med tredjepart uten samtykke, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre avtalen. Les mer i vår Personvernerklæring.
8. Selgerens rettigheter ved kjøpers mislighold
Dersom kjøper ikke betaler i henhold til avtalen, kan Naturahud AS holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, heve kjøpet eller kreve erstatning. Ved forsinket betaling kan det påløpe renter i henhold til forsinkelsesrenteloven.
9. Endringer i vilkår
Naturahud AS forbeholder seg retten til å oppdatere disse vilkårene uten forvarsel. Oppdaterte vilkår vil publiseres på nettsiden og gjelder for nye bestillinger.
10. Tvisteløsning
Eventuelle tvister mellom kjøper og Naturahud AS skal forsøkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for Forbrukertilsynet eller norske domstoler.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også benyttes for klager relatert til netthandel: ec.europa.eu/odr.
Takk for at du handler hos Naturahud.no!
For spørsmål, kontakt oss på support@naturahud.no.